Wydawca treści

Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych i poszukujących pracy w powiecie gostyńskim (V)

Print Drukuj
                                
 
Powiatowy Urząd Pracy w Gostyniu informuje, iż realizuje projekt "Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych i poszukujących pracy w powiecie gostyńskim (V)" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa, Oś priorytetowa 6. Rynek pracy, Działanie 6.1. Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych i poszukujących pracy – projekty pozakonkursowe realizowane przez PSZ Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020.
 
Zgodnie z Aneksem numer RPWP.06.01.00-30-0002/19-04 z dnia 27.05.2022 r. do umowy numer RPWP.06.01.00-30-0002/19-00 z dnia 11.10.2019  w sprawie dofinansowania Projektu "Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie gostyńskim (V) Projekt realizowany będzie w okresie 01.01.2019 - 31.12.2022 r. i zakłada udział 684 osób bezrobotnych (367 kobiet, 317 mężczyzn).
 
Celem głównym projektu jest zwiększenie możliwości zatrudnienia 684 osób (367K, 317M) powyżej 29 roku życia pozostających bez pracy zarejestrowanych w PUP w Gostyniu, zakwalifikowanych do I lub II profilu pomocy. Celem projektu jest także przeciwdziałanie skutkom COVID-19
 
Uczestnikami projektu mogą być wyłącznie osoby powyżej 29 roku życia (osoby, które ukończyły 30 rok życia w dniu przystąpienia do projektu) bez pracy, zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Gostyniu jako bezrobotne, należące co najmniej do jednej z poniższych grup:
- osoby długotrwale bezrobotne (minimum 244 osób),
- kobiety (367 osób),
- osoby z niepełnosprawnościami (minimum 33 osób),
- osoby o niskich kwalifikacjach (minimum 293 osób),
- osoby w wieku 50 lat i więcej (minimum 114 osób).


Projekt zakłada zakończenie rekrutacji uczestników do 31.12.2022 r.

Uczestnicy projektu będą mogli skorzystać z poniższych usług i instrumentów rynku pracy:
- poradnictwo zawodowe,
- pośrednictwo pracy,
- staże – 352 osób
, w tym w 2019 r. - 57 os., w 2020 r. - 80 os., w 2021 r. - 103 os., w 2022 r. - 112 os.
- szkolenia - 164 osób, w tym w 2019 r. - 30 os., w 2020 r. - 38 os., w 2021 r. - 36 os., w 2022 r. - 60 os.
- jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej - 168 osób, w tym w 2019 r. - 40 os., w 2020 r. - 38 os., w 2021 r. - 40 os., w 2022 r. - 50 os.
 
W ramach projektu w roku 2020 wprowadzono również nowe zadanie  Instrumenty dofinansowania w  ramach którego udzielane jest wsparcie finansowe dla firm i organizacji pozarządowych w związku z wystąpieniem COVID-19, w tym:
 
- dla przedsiębiorców w rozumieniu art. 4 ust. 1 lub 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców - dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19, - dla przedsiębiorców będących osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników - dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19,
 
- dla organizacji pozarządowej lub podmiotu, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688 i 1570 oraz z 2020 r. poz. 284) - dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19.
 
Środki przeznaczone na realizację Zad.6 Instrumenty dofinansowania w 2020 - 1 114 446,62 zł.
 
Wartość projektu (po zmianie limitu na 2022 r.) wynosi 7 483 660,23 zł (kwota brutto), w tym:
- w 2019 roku –    959 172,58 zł,
- w 2020 roku – 2 232 191,88 zł,

- w 2021 roku – 1 522 547,80 zł,
- w 2022 roku – 2 769 747,97 zł,

(w tym 85% wkład UE, 15% wkład krajowy)
 
Planowane efekty projektu to osiągnięcie efektywności zatrudnieniowej na poziomie 45% dla każdej z grup uczestników biorących udział w projekcie. Projekt zakłada także, iż 21,08% osób uzyska kwalifikacje po zakończeniu szkolenia.
 
Szczegółowe informacje na temat projektu można uzyskać w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Gostyniu, ul. Poznańska 200G, 63-800 Gostyń, pok. 210 lub pod numerami telefonów:

Staże:
- Małgorzata Kaźmierczak, tel. 65 572 33 67 wew. 232, pok. 209

Szkolenia:
- Maciej Berus, tel. 65 572 33 67 wew. 117, pok. 102
- Agnieszka Danek, tel. 65 572 33 67 wew. 118, pok. 102

Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej:
- Tomasz Marciniak, tel. 65 572 33 67 wew. 235, pok. 211
- Izabela Dudkowiak, tel. 65 572 33 67 wew. 236, pok. 211
 
Koordynator projektu – Małgorzata Petrow - Specjalista ds. programów,  tel. 65 572 33 68/67 wew. 402.

2019 rok – Podsumowanie
 
Zaplanowana we wniosku o dofinansowanie liczba uczestników projektu w 2019 roku została zrekrutowana w 100%.
 2019 r. w projekcie wzięło udział 127 os. (68K, 59M), w tym:
- 57 os. odbyło staż
- 30 os. uczestniczyło w  szkoleniach
- 40 os. otrzymało jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej
Prowadzony jest monitoring uczestników oraz badana efektywność zatrudnieniowa. 
 
2020 rok – Podsumowanie
 
Zaplanowana we wniosku o dofinansowanie liczba uczestników projektu w 2019 roku nie została zrekrutowana w 100%. Nie udało się zrekrutować 1 os. do Zad.3 Staże i 4 os. do Zad.5. Środki na podjęcie działalności gospodarczej.
2020 r. w projekcie wzięło udział 151 os. (88K, 63M), w tym:
- 79 os. odbyło staż
- 38 os. uczestniczyło w  szkoleniach
- 34 os. przyznano jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej, w tym 32 os. otrzymały środki w 2020 r., 2 os. będą miały wypłacone środki w 2021 r.
 
W 2020 r. w ramach zadania 6 Instrumenty dofinansowania udzielono również wsparcia finansowego dla 91 firm w związku z wystąpieniem COVID-19.
Prowadzony jest monitoring uczestników oraz badana efektywność zatrudnieniowa.
 
2021 rok – Podsumowanie

Zaplanowana we wniosku o dofinansowanie liczba uczestników projektu w 2021 roku nie została zrekrutowana w 100%. Nie udało się zrekrutować 23 os. do Zad.3 Staże i 6 os. do Zad.5. Środki na podjęcie działalności gospodarczej.
W 2021 r. w projekcie wzięło udział 150 os. (89K, 61M), w tym:
- 80 os. odbyło staż
- 36 os. uczestniczyło w  szkoleniach
- 34 os. przyznano jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej.
Prowadzony jest monitoring uczestników oraz badana efektywność zatrudnieniowa. 

2022 rok – Podsumowanie

Zaplanowana we wniosku o dofinansowanie liczba uczestników projektu w 2022 roku nie została zrekrutowana w 100%. Nie udało się zrekrutować 39 os. do Zad.3 Staże i 3 os. do Zad.5. Środki na podjęcie działalności gospodarczej.
W 2022 r. w projekcie wzięło udział 180 os. (99K, 81M), w tym:
- 73 os. odbyło staż
- 60 os. uczestniczyło w  szkoleniach
- 47 os. przyznano jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej.
Prowadzony jest monitoring uczestników oraz badana efektywność zatrudnieniowa. 

REALIZACJA PROJEKTU ZOSTAŁA ZAKOŃCZONA W DNIU 31.12.2022 R.

PLAKAT PROMOCYJNY PROJEKTU
 
Aktualizacja treści: 17.02.2023 r.

Aktualności dotyczące projektu ⇒ TUTAJ
Informacje o publikacji dokumentu


Menu nawigacji