Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie gostyńskim (V)

Print Drukuj
Naglowek POWER 2021Powiatowy Urząd Pracy w Gostyniu informuje, iż realizuje projekt pn.: "Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie gostyńskim (V)" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś priorytetowa I Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 1.1 Wsparcie osób młodych na regionalnym rynku pracy – projekty pozakonkursowe, Poddziałanie 1.1.1 Wsparcie udzielane z Europejskiego Funduszu Społecznego
 
Projekt realizowany będzie w okresie: 01.01.2019 - 31.12.2022 r.
 
Zgodnie z Aneksem numer POWR.01.01.01-30-0104/18-05 z dnia 11.03.2022 r. do umowy numer POWR.01.01.01-30-0104/18-00 z dnia 19.10.2018  w sprawie dofinansowania Projektu "Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie gostyńskim (V) zrealizowane zostaną następujące zadania:
 
1. Poradnictwo zawodowe (dla wszystkich uczestników zadania: 2, 3 i 4)
2. Staże - 335 os.
3. Szkolenia - 234  os.
4. Środki na podjęcie działalności gospodarczej - 204 os.,
5. Pośrednictwo pracy (dla wszystkich uczestników zadania 2).
6. Instrumenty dofinansowania (dla przedsiębiorców i organizacji pozarządowych na przeciwdziałanie COVID-19)
 
Wartość projektu (zgodnie z w/w aneksem) wynosi: 8 974 416,71  (kwota brutto), w tym:
- w roku 2019 – 1 527 416,80 zł,
- w roku 2020 – 3 027 994,62 zł, w tym na przeciwdziałanie COVID-19 – 1 129 713,97 zł
- w roku 2021 – 2 323 957,99 zł, w tym na przeciwdziałanie COVID-19 – 3 545,22 zł
- w roku 2022 – 2 095 047,30 zł.

(w tym 84,28% wkład UE, 15,72% wkład krajowy).
 
Cel główny projektu: Zwiększenie możliwości zatrudnienia osób młodych do 29 roku życia z terenu powiatu gostyńskiego, pozostających bez pracy, które nie uczestniczą w kształceniu i szkoleniu (tzw. młodzież NEET).
 
Projekt skierowany jest wyłącznie do osób młodych w wieku 18 - 29 lat z tzw. kategorii NEET zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Gostyniu jako bezrobotne (dla których został ustalony II profil pomocy).
Zgodnie z zapisami PO WER osoba z kategorii NEET jest to osoba, która spełnia łącznie trzy następujące warunki:
- nie pracuje,
- nie kształci się,
- nie szkoli się.

 


Grupę docelową stanowią również przedsiębiorcy i organizacje pozarządowe.

Projekt zakłada zakończenie rekrutacji uczestników projektu do 30.12.2022 r.

Projekt skierowany jest w pierwszej kolejności do trzech grup priorytetowych:
- osób długotrwale bezrobotnych (minimum 176 osób)
- osób o niskich kwalifikacjach  (minumum 178 osób) osoby o niskich kwalifikacjach są to osoby posiadające wykształcenie na poziomie do ISCED 3 włącznie (szkoła podstawowa, gimnazjum, liceum ogólnokształcące, liceum profilowane, technikum, uzupełniające Liceum lub technikum, zespół szkół zawodowych),
- osób niepełnosprawnych (minimum 5 osób).

W ramach projektu osoby bezrobotne będą mogły skorzystać z następujących form wsparcia
  2019 2020 2021 2022 Razem
Staż 76 os. 110 os. 90 os. 59 os. 335 os
Szkolenia 53 os. 50 os. 70 os. 61 os. 234 os.
Środki na podjęcie działalności gospodarczej 49 os. 52 os. 63 os. 40 os. 204 os.
Łącznie: 178 os. 212 os. 223 os. 160 os. 773 os.

Natomiast przedsiębiorcy i organizacje pozarządowe mogą ubiegać się o środki na przeciwdziałanie i zwalczanie Covid-19 w ramach zadania 6. Instrumenty dofinansowania, w tym:
 
-     dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy - dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 (w rozumieniu art. 15zzb ustawy z dnia 2 marca 2020 r., o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, z późn. zm.)),
-     dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników, zwanego dalej przedsiębiorcą - dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 (w rozumieniu art. 15zzc w/w ustawy),
-     dla organizacji pozarządowych - dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19 (w rozumieniu art. 15zze w/w ustawy).

Planowane efekty projektu to osiągnięcie efektywności zatrudnieniowej (spośród uczestników staży, szkoleń i środków na podjęcie działalność gospodarczej) na poziomie 39% dla osób w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy oraz 54% dla pozostałych uczestników projektu. Projekt zakłada także, iż 30% uczestników projektu uzyska kwalifikacje lub nabędzie kompetencje po zakończeniu szkolenia. 

Szczegółowe informacje na temat realizowanego projektu można uzyskać w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Gostyniu, ul. Poznańska 200G, 63-800 Gostyń lub pod wskazanymi niżej numerami telefonów:


Staże:
- Małgorzata Kaźmierczak, tel. 65 572 33 67 wew. 232, pok. 209

Szkolenia:
- Maciej Berus, tel. 65 572 33 67 wew. 117, pok. 102
- Agnieszka Danek, tel. 65 572 33 67 wew. 118, pok. 102

Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej:

- Tomasz Marciniak, tel. 65 572 33 67 wew. 235, pok. 211

- Izabela Dudkowiak, tel. 65 572 33 67 wew. 236, pok. 211

Koordynator projektu – Małgorzata Petrow - Specjalista ds. programów,  tel. 65 572 33 68/67 wew. 402.


2019 rok - podsumowanie

Zaplanowana we wniosku o dofinansowanie liczba uczestników projektu w 2019 roku została zrekrutowana w 100%.
W 2019 r.
w projekcie wzięło udział 178 os., w tym:
- 76 os. odbyło staż
- 53 os. uczestniczyło w  szkoleniach
- 49 os. otrzymało jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej.
Prowadzony jest monitoring uczestników oraz badana efektywność zatrudnieniowa. 

2020 rok - podsumowanie

Zaplanowana we wniosku o dofinansowanie liczba uczestników projektu w 2020 roku została zrekrutowana w 100%.
W 2020 r.
w projekcie wzięło udział 212 os., w tym:
- 110 os. odbyło staż
- 50 os. uczestniczyło w  szkoleniach
- 52 os. otrzymały jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej.

W 2020 r. w ramach zadania 6 Instrumenty dofinansowania udzielono również wsparcia finansowego dla 80 firm w związku z wystąpieniem COVID-19.
Prowadzony jest monitoring uczestników oraz badana efektywność zatrudnieniowa.

2021 rok – Podsumowanie

Zaplanowana we wniosku o dofinansowanie liczba uczestników projektu w 2021 roku nie została zrekrutowana w 100%. Nie udało się zrekrutować  os. do Zad.4. Środki na podjęcie działalności gospodarczej.

W 2021 r. w projekcie wzięło udział 217 os. (125K, 92M), w tym:
- 90 os. odbyło staż
- 70 os. uczestniczyło w  szkoleniach
- 57 os. przyznano jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej.
Prowadzony jest monitoring uczestników oraz badana efektywność zatrudnieniowa.

2022 rok - podsumowanie

Zaplanowana we wniosku o dofinansowanie liczba uczestników projektu w 2022 roku została zrekrutowana w 100%.
W 2022 r.
w projekcie wzięło udział 160 os. (111K, 49M) os., w tym:
- 59 os. odbyło staż
- 61 os. uczestniczyło w  szkoleniach
- 40 os. otrzymały jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej.
Prowadzony jest monitoring uczestników oraz badana efektywność zatrudnieniowa.

REALIZACJA PROJEKTU ZOSTAŁA ZAKOŃCZONA W DNIU 31.12.2022 R.

PLAKAT PROMOCYJNY PROJEKTU 2022 r.

Aktualizacja treści: 17.02.2023 r.

Aktualności dotyczące projektu  TUTAJ

Informacje o publikacji dokumentu