Informacja dla osób rejestrujących się przez internet - Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Tarnowskiej

Rynek pracy

Informacja dla osób rejestrujących się przez internet

Zgodnie z art. 61 ust. 2 pkt 3 lit. a ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U. z 2025 r. poz. 620):

Osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotna albo poszukująca pracy, składając wniosek w postaci elektronicznej, poprzez portal praca.gov.pl, jest obowiązana do opatrzenia wniosku oraz załączonych do niego dokumentów (każdy dokument osobno) kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Oznacza to, że jeśli składasz wniosek o rejestrację za pośrednictwem portalu praca.gov.pl musisz podpisać elektronicznie zarówno sam wniosek, jak i wszystkie załączone dokumenty (każdy dokument osobno) za pomocą jednej z poniższych form:

  • kwalifikowanego podpisu elektronicznego,
  • podpisu zaufanego (np. profil zaufany ePUAP),
  • podpisu osobistego (np. z e-dowodu osobistego).

Brak podpisu elektronicznego spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia i brakiem możliwości dokonania rejestracji.

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

5,2%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec kwietnia 2025 r.

wykres statystyki

Informacja dla osób rejestrujących się przez internet

Zgodnie z art. 61 ust. 2 pkt 3 lit. a ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U. z 2025 r. poz. 620):

Osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotna albo poszukująca pracy, składając wniosek w postaci elektronicznej, poprzez portal praca.gov.pl, jest obowiązana do opatrzenia wniosku oraz załączonych do niego dokumentów (każdy dokument osobno) kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Oznacza to, że jeśli składasz wniosek o rejestrację za pośrednictwem portalu praca.gov.pl musisz podpisać elektronicznie zarówno sam wniosek, jak i wszystkie załączone dokumenty (każdy dokument osobno) za pomocą jednej z poniższych form:

  • kwalifikowanego podpisu elektronicznego,
  • podpisu zaufanego (np. profil zaufany ePUAP),
  • podpisu osobistego (np. z e-dowodu osobistego).

Brak podpisu elektronicznego spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia i brakiem możliwości dokonania rejestracji.