Asset Publisher

Rozliczenie wniosku w zakresie otrzymanych środków na ochronę miejsc pracy z określonych branż FGŚP (art.15gga)

Ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 1842 ze zm.) oraz § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 stycznia 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz.U. poz. 152).
 
Uwaga! Rozliczenie składane jest wyłącznie do Wojewódzkich Urzędów Pracy online poprzez portal praca.gov.pl.
 
Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że został udostępniony formularz rozliczeniowy środków na ochronę miejsc pracy z FGŚP (art. 15gga).
 
Zgodnie z art. 15gga ust. 15 pkt 3 powyższej ustawy oraz § 2 ust. 5 UMOWY O ŚWIADCZENIA NA RZECZ OCHRONY MIEJSC PRACY o numerze tożsamym z numerem załączonego wniosku o wypłatę świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy ze środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych - przedsiębiorca zobowiązany jest do rozliczenia ww. środków w terminie do 30 dni od zakończenia okresu dofinansowania.
 
Uwaga. W przypadku gdy przekazanie środków na rachunek bankowy przedsiębiorcy nastąpiło po zakończeniu miesiąca, za które były należne - termin 30-dniowy rozpoczyna swój bieg pierwszego dnia po otrzymaniu przez przedsiębiorcę środków z tego tytułu.

Przedsiębiorcy składają rozliczenie poprzez formularz rozliczeniowy zamieszczony na portalu praca.gov.pl. Dostęp do niego uzyskują poprzez wybranie na swoim koncie wniosku, do którego odnosi się rozliczenie, a następnie wybranie opcji „kontynuuj korespondencję" i w kolejnym kroku „rozliczenie wniosku w zakresie otrzymanych środków (…)".

Do przedmiotowego formularza rozliczeniowego należy dołączyć niezbędne dokumenty pozwalające na weryfikację wydatkowania pomocy zgodnie z przepisami prawa i warunkami umowy.
Wymagane dokumenty to:
  • wykaz pracowników sporządzony na dzień złożenia wniosku, w oparciu o który podmiot złożył wniosek,
  • wykaz pracowników pozwalający na rozliczenie otrzymanej pomocy – wypełniony załącznik „15gga_kalkulator_rozliczenie",
  • dokument(y) potwierdzający(e) przelewy wynagrodzeń pracowników, bądź odbiór wypłaty w gotówce (np. wyciąg bankowy) za każdy miesiąc otrzymanego wsparcia, zbiorcze potwierdzenie dokonania przelewu z tytułu składek ZUS za każdy miesiąc otrzymania wsparcia lub potwierdzenie zwolnienia z ich opłacania,
  • zbiorcze potwierdzenie dokonania przelewu z tytułu zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych za każdy miesiąc lub aktualne zaświadczenie o braku zaległości w podatkach.
W ramach rozliczenia należy dokonać zwrotu niewykorzystanych środków na rachunek, z którego przedsiębiorca otrzymał środki. Zwrotu należy dokonać najpóźniej w terminie tożsamym ze złożeniem rozliczenia, a przy dokonywaniu zwrotu proszę w tytule wpisać „rozliczenie wniosku nr ……………., NIP ……………"
 
Dokumenty należy przesłać do właściwego Wojewódzkiego Urzędu Pracy poprzez stronę Praca.gov.pl – wchodząc na własne konto i korzystając w odniesieniu do konkretnego wniosku z opcji „kontynuuj korespondencję", a następnie wybierając „Rozliczenie wniosku w zakresie otrzymanych środków na ochronę miejsc pracy z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (VIA-WOMPP)"
 
Podmiot składając rozliczenie, ponosi odpowiedzialność za prawidłowe przeliczenie otrzymanego dofinansowania do wynagrodzeń pracowników. Wynagrodzenie powinno być obliczone zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.

Załączniki


nnk.asset.publisher.info.header

OfficeSearch

Menu Display