Zadania Wydziału Monitorowania, Rozliczeń i Płatności EFS

  1. Wydział Monitorowania, Rozliczeń i Płatności EFS realizuje zadania poprzez:
  1. Zespół ds. Obsługi Finansowej i Nieprawidłowości EFS;
  2. Zespół ds. PO WER;
  3. Zespół ds. Edukacji Przedszkolnej;
  4. Zespół ds. Rozliczeń Projektów.
  1. Do zakresu zadań Wydziału Monitorowania, Rozliczeń i Płatności EFS należy obsługa programów operacyjnych w szczególności poprzez:
  1. prowadzenie bieżącego monitoringu postępu rzeczowego i finansowego realizowanych projektów;
  2. bieżącą współpracę z realizatorami projektów w zakresie wprowadzania zmian do wdrażanych projektów, w tym przygotowywanie aneksów do umów;
  3. weryfikację wniosków beneficjentów o płatność, w tym ocenę kwalifikowalności wydatków;
  4. współpracę z Instytucją Zarządzającą przy przygotowywaniu Planu ewaluacji programu operacyjnego, a także z Regionalnym Obserwatorium Terytorialnym i z podmiotami przeprowadzającymi ewaluacje na zlecenie Instytucji Zarządzającej;
  5. zabezpieczenie środków na realizację programów operacyjnych oraz opracowywanie prognoz wydatków;
  6. sporządzanie dokumentacji finansowej w zakresie finansowania oraz współfinansowania programów operacyjnych;
  7. przygotowywanie deklaracji wydatków celem przekazania do IZ;
  8. wystawianie na rzecz beneficjentów zleceń płatności poprzez rejestrację danych dotyczących tych zleceń oraz zleceń wypłaty współfinansowania krajowego ze środków budżetu państwa;
  9. sporządzanie informacji dotyczących nieprawidłowości, w tym zestawienia nieprawidłowości oraz zgłaszanie nieprawidłowości do KE;
  10. odzyskiwanie kwot podlegających zwrotowi, w tym przygotowywanie w tym zakresie decyzji administracyjnych, o których mowa w ustawie o finansach publicznych oraz prowadzenie postępowań egzekucyjnych związanych z odzyskiwaniem kwot;
  11. przygotowywanie decyzji o umorzeniu w całości albo w części oraz o odroczeniu albo rozłożeniu na raty spłaty należności wynikających z obowiązku zwrotu środków, o których mowa w ustawie o finansach publicznych;
  12. prowadzenie rejestru kwot wycofanych oraz kwot podlegających procedurze odzyskiwania w odpowiednich systemach informatycznych;
  13. przygotowywanie zgłoszenia do ministra właściwego do spraw finansów publicznych oraz do wiadomości IZ podmiotów podlegających wykluczeniu do rejestru podmiotów wykluczonych na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych;
  14. bieżąca współpraca z BGK w ramach realizowanych płatności na rzecz beneficjentów oraz zwrotów środków;
  15. monitorowanie postępu finansowego programów operacyjnych;
  16. obsługa systemów informatycznych wynikających z wdrażania programów operacyjnych;
  17. realizację zadań związanych z wdrażaniem PO WER, w tym administrowanie SL2014, z wyłączeniem zadań z zakresu kontroli projektów i działań informacyjno-promocyjnych.

nnk.asset.publisher.info.header